De financiële dimensie van je bouwonderneming:
een optimaal uurtarief, voldoende winst en gezonde financiële beslissingen
- Is jouw uurtarief te hoog, te laag of net goed?
- Zul je dit jaar voldoende winst maken?
- Loont jouw harde werk, vandaag en later?
Een financieel gezond bedrijf zonder te hoeven zwoegen en zweten, daar dromen we allemaal van. Zit jij met vragen over de financiële dimensie van je bouwbedrijf? Dan helpt Bouwdimensies je graag verder!
Met een klare kijk en kennis van zaken brengen we je directe en indirecte kosten in beeld, interpreteren we de boekhoudkundige cijfers en berekenen we jouw ideale uurtarief. Ook cashflow, kredieten, personeelskosten, fiscale optimalisatie en pensioen komen aan bod.
De basis: een realistisch uurtarief
Een correct en realistisch uurtarief is dé basis voor een gezond bouwbedrijf. Te laag? Dan heb je misschien wel veel klanten, maar ben je niet rendabel en riskeer je op termijn een faillissement. Te hoog? Dan prijs je jezelf uit de markt.
Met de uurtariefbarometer van Bouwdimensies begeleid ik jou in enkele stappen naar een correct uurtarief. We bekijken je dienstverlening en kosten in detail en vergelijken je zaak met die van je concurrenten. Op basis van objectieve gegevens en subjectieve kwaliteiten bepalen we je optimale uurtarief.
Je cijfers leren interpreteren
Elke ondernemer moet zijn balans en resultatenrekening kunnen lezen en interpreteren. Zo weet je hoe gezond je bedrijf is en kun je gericht overleggen met je boekhouder of bank. Bij Bouwdimensies leer ik je vlot omgaan met je cijfers en snel anticiperen. Ook bekijken we hoe je meer winst kunt maken en voor een goed pensioen kunt zorgen.
Toekomstgericht ondernemen
We bespreken ook je toekomstvisie bij Bouwdimensies. Zie je je onderneming de komende jaren flink groeien? Of hou je het liever klein? Heb je hard genoeg gewerkt en staan er misschien al potentiële overnemers aan jouw deur? Doordacht te werk gaan is de boodschap. In welk scenario je ook zit. Een grondige voorbereiding en aanpak leidt tot de beste resultaten. Operationeel, strategisch én financieel.